Levertijd
Veel artikelen leveren wij direct uit eigen voorraad. Indien u deze artikelen besteld voor 16.00 uur, dan worden deze dezelfde dag verwerkt en overgedragen aan Post NL, die in de regel de volgende dag bezorgd (m.u.v. van de zondag) (dit geldt binnen Nederland, België).
Indien u een artikel besteld dat wij op voorraad hebben en u besteld een artikel dat wij niet op voorraad hebben, in dezelfde order, dan geld de levertijd van dit laatste artikel (in de regel binnen 4 werkdagen). Mocht een artikel een langere levertijd hebben, krijgt u een bericht met de geplande leverdatum. We kunnen dan besluiten tot een deellevering.
Zodra uw zending is verzonden sturen wij u een mail met uw trackingnummer. Via dit trackingnummer kunt u uw bestelling volgen.
Verzending & verzendkosten
U kunt bij ons, tijdens het afrekenproces, kiezen hoe uw pakket verzonden moet worden. Bijvoorbeeld met Post NL pakketservice of afhalen op 1 van de 3500 afhaalpunten. Dit laatste bied u maximale vrijheid en gemak, u hoeft immers niet te wachten op de pakketbezorger. Bovendien zijn veel afhaalpunten tot 21.00 uur geopend. Het is mogelijk om een ander afleveradres te kiezen, los van het factuuradres. Zo kunt u een bestelling plaatsen en die elders laten bezorgen. In sommige gevallen kan dit handig zijn, bijvoorbeeld uw bestelling laten bezorgen op uw werkadres. Hieronder een overzicht van de mogelijkheden en verzendkosten, de verzendkosten ziet u ook wanneer u een artikel in uw winkelmandje stopt, zo staat u nooit voor verrassingen.
Binnen Nederland:
Post NL Verzending:
Wij verzenden met Post NL bij bestellingen tot € 75,- voor een bedrag van € 6,95 Inclusief BTW.
Boven het bedrag van € 75,- is de verzending gratis*.
Zodra wij uw bestelling hebben verzonden ontvangt u een trackingnummer waarmee u uw pakket kunt volgen.
Uw pakket wordt op het door u aangegeven adres aangeboden. Bij in ontvangst name word u door de bezorger gevraagd te tekenen voor ontvangst.
Mocht u onverhoopt niet aanwezig zijn dan word het pakket nog eenmaal aangeboden of, indien mogelijk, bij uw buren afgeleverd. In sommige gevallen wordt uw pakket bij “niet thuis” voor u afgeleverd bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt van de betreffende vervoerder.
Het is helaas niet mogelijk om bestellingen naar een postbus te versturen. Dit omdat er meestal voor ontvangst van de bestelling een handtekening wordt gevraagd. Ook versturen wij niet onder rembours.
Afhalen op Post NL- locatie:
Als tweede bezorg-optie bieden wij u de vrijheid van een service van Post NL. Bij deze methode kiest u een afleverpunt in uw eigen omgeving. Nadat u uw postcode en huisnummer heeft ingegeven verschijnt deze optie in de kassa. Wanneer u de optie selecteert verschijnt er een kaart van de omgeving van de ingegeven postcode met daarbij getoonde afhaalpunten.
Door middel van op één van de getoonde Post NL logo's te klikken selecteert u het gewenste afhaalpunt. Daarna geeft u of uw e-mail adres in of uw mobiele telefoonnummer. U ontvangt dan van ons een SMS bericht of een email zodra uw pakket voor u klaar ligt op het gekozen afhaalpunt. Bij afhalen moet u tekenen voor ontvangst.
* Uitzonderingen:
Sommige artikelen kunnen niet met Post NL worden verzonden of naar een Afhaalpunt van Post NL worden verzonden omdat ze te groot of te zwaar zijn. Dit geldt bijvoorbeeld voor grotere zwemtrappen en lengtevracht, zoals lange stootranden (artikelen zwaarder dan 30 kilo of langer dan 175 cm). Voor zulke artikelen werken wij met een gespecialiseerde vervoerder.
Deze verzendkosten staan vermeld bij het product in de webshop indien van toepassing en worden apart berekend of zullen met u worden overlegd.
Indien u zo'n artikel bij ons besteld, hebben wij, of deze logistieke partner altijd vooraf met u contact over het aflevermoment. Dit om te voorkomen dat pakketten niet kunnen worden afgeleverd omdat er niemand aanwezig is of omdat een dergelijk pakket niet bezorgd kan worden op het opgegeven adres.
Bij producten “Op aanvraag” worden eventuele verzend-/transportkosten vermeld in de offerte.
Afhalen:
Het afhalen van orders is alleen mogelijk na overleg met onze klantenservice.
Bij het plaatsen van de bestelling kiest u voor AFHALEN bij de verzendopties.
* Er worden dan geen verzend- en administratiekosten in rekening gebracht.
* U wordt door middel van een e-mail op de hoogte gebracht wanneer u de bestelling kunt afhalen.
Adres magazijn:
DockParts
Veersedijk 83
3341 LL H.I. Ambacht
Tel : 085-0607500
Afhalen is alleen mogelijk op afspraak.
Ma t/m Do: 09.00 -17.00 uur
Vrijdag : 09.00 -15.00 uur
Zaterdag en Zondag gesloten
Verzending naar België en Duitsland:
Voor verzendingen naar België en Duitsland berekenen wij voor bestellingen een bedrag van € € 9,95 per bestelling. Bij bestellingen van zware en grote producten (artikelen zwaarder dan 30 kilo of langer dan 175 cm), zoals sommige zwemtrappen en lengtevracht verzenden wij deze met een speciale vervoerder. Voor het opvragen van deze verzendkosten kunt u contact opnemen met onze klantenservice voordat u een bestelling plaatst.
Verzending in Europa
Voor overige landen binnen Europa kunt u via onze klantenservice altijd de afleverkosten opvragen voordat u uw bestelling plaatst.
Retourneren / Herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, gelden er wel een aantal regels;
- Tijdens deze termijn moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
- U mag het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
- Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en verpakking wordt teruggestuurd.
- Het product degelijk verpakt dient te zijn in de originele verpakking met een omdoos.
- Het product mag niet beschadigd zijn.
- Het product dient volledig met alle eventuele accessoires, kabels, boekjes, etc ingeleverd te worden.
- Plak geen stickers, plakband zoals ducktape of etiketten op de originele doos en geen geschreven teksten op de verpakking
- Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat DockParts.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.
- Ongefrankeerde pakketten worden door ons geweigerd.
- Als u niet zorgvuldig met het product omgaat en het product is hierdoor beschadigd, dan bent u aansprakelijk voor de waardevermindering van het product.
- Indien wij genoodzaakt zijn het product te voorzien van een nieuwe verpakking, zullen wij de kosten daarvoor aftrekken van de creditering.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u hier het herroepingsformulier downloaden, welke ingevuld met de retourzending moet worden meegestuurd. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.”
Uitzondering maatwerk en speciaal bestelde goederen
Voor “Maatwerk” producten die volgens uw wensen/specificatie worden gemaakt of speciaal besteld en u via deze webwinkel koopt, is het herroepingsrecht niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.”
Heeft u vragen hierover dan kunt u altijd contact met onze klantenservice opnemen.